fredag 14. november 2014

Fem år med Bakkerolfen

En ung veteran illustrerte mitt aller første blogginnlegg. 
For nøyaktig fem år siden, 14. november 2009, skrev jeg mitt aller første innlegg her på bloggen. Det har i løpet av disse fem årene blitt 306 innlegg, altså omtrent et innlegg pr. uke. For å være litt mer nøyaktig har det blitt et nytt innlegg hver 6. dag.

Temaene har til tider vært ensidige og i stor grad dreid seg om egne opplevelser, oppturer og nedturer, i forbindelse med konkurranser og trening. Det har kanskje blitt vel mye navlebeskuende skryting og sutring, men det er jo lettest å skrive om de "nære ting" siden jeg da selv sitter med "fasiten".

Ambisjonene har hele tiden vært der om å skrive om mer allmenne temaer, men tida strekker sjelden til for alle gode forsetter. Når helgas lokale - og nasjonale - kondisjonerte begivenheter er tilfredsstillende dekket på kondis.no og den kommende arbeidsuka er planlagt, blir det ofte både mandags-. og tirsdagskvelden/-natta før Bakkerolfen rekker å prestere noe digitalt.

Ser jeg på hvilke innlegg som har vært mest populære, er det helt tydelig at skader og store arrangementer som har vekket størst interesse/blitt googlet mest. Her er den interessante lista over mine fem mest leste innlegg: 

Opptrening etter meniskoperasjon - 2656 visninger
Nytt, tøft Birkebeinerløp - 2386 visninger
Fort gjort å fikse menisk - 2346 visninger
Ruptur i indre menisk - 922 visninger
Lisens null verdt - 830 visninger

Et typisk trekk for Bakkerolfen har alltid vært den mer eller mindre edruelig bruken av tall og statistikk. I dette jubileumsinnlegget må det derfor også bli noen (absolutte) tall. Med forbehold om at Google kan å telle, passerer jeg i skrivende øyeblikk 220 000 visninger. Det betyr 44 000 pr. år, 3667 pr måned, 846 pr. uke og 121 pr. dag.
   
Fra drøyt 1200 visninger de første månedene ble toppen nådd i juli 2010 med tett oppunder 12 000 visninger. Også november 2010 og april 2012 var måneder med over 10 000 visninger, alle registrert med såkalt dynamisk visning av bloggen som jeg har brukt den siste tiden. I anledning femårsjubileet har du som gammel leser sikkert registret at jeg for anledningen har lagt om igjen til "retro-visning". Gi meg gjerne tilbakemelding om hvilken lay-out du mener er mest leservennlig. Grunnen til at jeg har brukt dynamisk visning er kun relatert til at det i følge telleverket gir flere lesere. Siden jeg til dags dato ikke har tjent ei eneste krone i noen av de periodene jeg har tillatt annonser på bloggen min, er det ikke akkurat noe avgjørende argument. Motivasjonen bortsett fra det jeg skrev i mitt aller første innlegg for fem år siden, er at jeg skal formidle noe som flest mulig sammensvorne kondisjonister gidder å lese.
       
Hva vil skje med Bakkerolfen fram mot neste jublileum i november 2019, mon tro? En ambisjon er at meniskinnleggene mine skal bli detronisert fra fem-på-topp lista - uten å formidle erfaringer med flere allment interessante idrettskader. Tvert i mot har den tøffe perioden jeg har vært igjennom med sykdom i nærmeste familie, mer enn noe annet lært meg at man i min alder ikke skal vente med å gjennomføre drømmer. Forhåpentligvis vil noen av mine drømmer bli realisert og videreformidlet til deg de kommende fem årene. Bakkerolfen har en ambisjon om i enda større grad å bli en kanal for bevegelsesglede og livsnytelse!

Jeg ser fram til nye høydepunkter som her med seieren i Morakuten i 2010.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar