lørdag 14. november 2009

Hvorfor blogger?

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng med et forestående 50-års-jubileum eller om det er et sterkt forsinket symptom på noe som visstnok blir kalt 40-årskrise, men jeg har nok kommet til et stadium i livet hvor jeg fabulerer mer over livets mot- og utforbakker. Jeg har i alle fall blitt inspirert til å dele mine mer eller mindre interessante erfaringer med andre gjennom likesinnedes kreative blogger.

Det vil her på bakkerolfens blogg komme glimt hovedsaklig fra mine mange løp og turrenn. Med et fyldigere konkurransprogram enn de fleste mosjonister, kan det bli hyppige oppdateringer. Siden 1994 har jeg loggført all trening samt nesten 600 konkurranser over distanser fra 400 m til 12 -timers ultraløp i disiplinene løp, langrenn, sykling, triathlon og vintertriathlon. Ytterligere presentasjon av hva jeg har utrettet i mine første 50 år kan komme som enkelte nostalgiske innslag innimellom de løpende oppdateringene fra den kondisjonerte verden.

Bildet: På veg til start på Arnestadjordet på Rena til min 4. birkebeiner i merkeåret 1998, fire år etter Kjell Arild (Snekker Andersen) og jeg bivånet slitne birkebeinere passere Sjusjøen og lovte oss selv at neste år skal også vi gå over fjellet. Dermed ble old-boys-fotball for Hernes mindre og mindre viktig - og avhengigheten av endorfiner større og større og livslangt medlemsskap i Kondis ble tegnet.

2 kommentarer:

  1. Hei Rolf,
    Velkommen som blogger. Ser fram til å lese dine funderinger og opplevelser i tiden framover.

    geir

    SvarSlett
  2. Takk for det , Geir! Det er nok med blogging som med ultraløping for min del: Føler meg ganske grønn, men morsomt å prøve ut. Man lærer så lenge man lev(er)er!

    SvarSlett